Even kennismaken? Bel 085 130 42 67

Login Klantenportal

Contact

benieuwd hoe wij jouw bedrijf of project gaan laten Zien? Stuur ons een berichtje en we nemen snel contact met je op!

Vertel, hoe kunnen we je helpen?

Vul het contactformulier in en wij nemen altijd binnen één werkdag contact met je op!

Laten we bellen of mailen!

Bellen is meestal sneller, maar we zijn veel onderweg en kunnen niet altijd direct de telefoon opnemen. Maar via mail lukt het ook!

Overige gegevens

Bankgegevens

IBAN: NL74 KNAB 0741940612
BIC: KNABNL2H
BTW-nummer: NL106360899B01

KvK gegevens

Zien360
KvK: 59517220

Wij zullen nooit reiskosten in rekening brengen en reizen door de gehele Benelux. Je betaalt voor onze vaardigheden, niet voor onze brandstof.

Martin Jan | Zien360

Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Verstoort de fotosessie mijn bedrijfsactiviteiten?

Nee, helemaal niet. De fotosessie vindt plaats op een dag en tijdstip wanneer het jou uitkomt. Dit kan ook ‘s avonds of in het weekend zijn.

Hoe lang duurt het ontwikkelen van een virtuele tour?

De ontwikkeling van een virtuele tour duurt bij ons, in de meest complexe en uitgebreide vorm, minimaal vier weken. Dit is in de meeste gevallen inclusief de tijd die klanten nodig hebben om de juiste voorbereidingen te treffen en informatie te verzamelen. Daarbij komt ook een uitgebreide testfase op onze en uw server. Uiteraard zijn spoedleveringen (met goede afspraken en voorbereiding) absoluut mogelijk.

Bij spoed kunnen wij virtuele tours in 3 werkdagen na het maken van de opnames opleveren.

Kan een virtuele tour ook op onze website geplaatst worden?

Ja, virtuele tours kunnen eenvoudig op websites geplaatst worden. Daarnaast kan de tour ook op een speciaal aangemaakt domein, een subpagina of op een Facebookpagina geplaatst worden.

Ook kan er een video-export gemaakt worden zodat de tour als video op bijvoorbeeld YouTube geplaatst kan worden.

Hoe werkt de besturing van de virtuele tour?

Het is belangrijk dat de besturing van je virtuele tour natuurlijk aanvoelt. Wij doen er alles aan om dit mogelijk te maken. De tour kan bestuurd worden d.m.v. je pc/laptop, mobiel/smartphone of via je VR-bril. Voor elk apparaat maken we de besturing op maat. Door de techniek die we gebruiken kunnen we de besturing aanpassen naar wens zodat dit natuurlijk en intuïtief aanvoelt.

Hoe kunnen we gebruikers hulp bieden bij het bedienen van de tour?

Bij iedere virtuele tour kunnen we een help-functie creëren. In de helpfunctie, waar onderscheid gemaakt wordt tussen een desktopgebruiker en een mobiele gebruiker, nemen we de gebruiker bij de hand en leggen we uit hoe de tour werkt. Ook geven we uitleg over de hotspots en het menu.

Kan een virtuele tour in meerdere talen worden opgeleverd?

Ja, een virtuele tour kan in meerdere talen worden opgeleverd. Dit kan op meerdere manieren. We kunnen een virtuele tour volledig opmaken in meerdere talen (vertalingen kunnen kosten met zich mee brengen) of we roepen door middel van API-koppelingen de gewenste taal op.

Ik vind een virtuele tour bijzonder mooi, maar wil niet alles aan de buitenwereld laten zien.

Heb je beveiligcamera’s hangen of sloten waarvan je liever niet hebt dat iedereen die in een paar klikken kan zien, dan bewerken wij de foto’s zo dat deze niet meer te zien zijn.

Heb ik altijd internet nodig om de virtuele tour te bekijken?

Wil je de virtuele tour gebruiken voor presentaties maar is er niet altijd internet voorhanden? Geen probleem, wij zorgen ervoor dat jouw virtuele tour ook offline te gebruiken is.

Wat is het verschil tussen een virtuele rondleiding, virtuele tour en een 360 tour?

Niets, dit zijn synoniemen van elkaar.

Mijn interieur veranderd regelmatig, krijg ik korting?

Ja, wanneer je al eerder een virtuele tour hebt laten maken door Zien360, krijg je korting wanneer je dezelfde locatie wilt laten vernieuwen.

Vragen over 360 fotografie

Wat maakt de kwaliteit van jullie fotografie zo hoog?

Door gebruik te maken van de beste professionele apparatuur zijn we in staat panoramafoto’s te maken van zeer hoge kwaliteit. Onze 360 panoramafoto’s hebben een resolutie van meer dan 150 megapixels!

Hoe wordt een panoramafoto gemaakt?

Een panoramafoto maken wij met een digitale spiegelreflexcamera met daarop een lens die geschikt is voor panorama fotografie. Wij kiezen daarin niet voor het gemak, maar voor de beste kwaliteit. Een panoramafoto kan ook gemaakt worden met een daarvoor bedoelde 360 camera. Dit gaat sneller maar de resolutie is vele malen minder. Wij maken met een DSLR verschillende foto’s in verschillende richtingen. Deze foto’s worden allemaal aan elkaar gezet voor een volledige 360 x 180 graden panoramafoto.

Gebruiken jullie de HDR-techniek?

Ja, wij maken gebruik van HDR-fotografie. High Dynamic Range foto’s worden opgebouwd uit verschillende foto’s met verschillende belichtingen. Achteraf voegen wij al deze foto’s samen tot één beeld dat detail zal hebben in de meest donkere- en lichte delen van de foto.

Hoe lang duurt het maken van zo’n foto?

De tijd die een panorama foto in beslag neemt is volledig afhankelijk van de situatie. Komen er mensen op de foto? Zijn er veel snel bewegende objecten? Zijn er storende elementen in beeld die verwijderd moeten worden? Met alles moet rekening worden gehouden, omdat niets verborgen kan worden voor de camera. Uiteraard is beeldbewerking achteraf mogelijk, maar bij het schieten van een panorama foto is het van belang om met ieder detail rekening te houden. Een fotosessie duurt al snel +/- 2 uur voor een eenvoudige virtuele tour.

Van welke ruimtes kan virtuele rondleiding worden gemaakt?

Je bepaalt zelf welke ruimtes van jouw bedrijf toegevoegd worden aan de virtuele tour. In principe is elke ruimte geschikt om een virtuele rondleiding van te maken.

Kunnen jullie items die niet in beeld mogen, bijvoorbeeld om veiligheidsredenen, onzichtbaar maken?

Ja, dat is zeker mogelijk. Door achteraf beeldbewerking toe te passen kunnen we de dingen die niet in beeld mogen professioneel uit de foto verwijderen. Bezoekers van de tour zien niet dat er ooit iets op die plek in de foto heeft gestaan.

Vormgeving en huisstijl

Kan de virtuele tour in onze eigen huisstijl worden gemaakt?

Ja, 100%. De look and feel van de virtuele tour kan geheel worden aangepast naar wens. Elke afbeelding, knop of kleur kunnen wij aanpassen naar uw huisstijl. Wij kunnen ook uw website laten terugkomen in de virtuele tour d.m.v. bijvoorbeeld iFrames. Dit alles zonder hier extra kosten voor de rekenen. Hierin zijn wij zeker uniek.

Over welke lettertypes kunnen we beschikken bij het opmaken van een tour?

Wij maken over het algemeen gebruik van de Google Fonts. Google Fonts biedt een ruime keuze en is altijd beschikbaar.

Er zitten elementen in 360 foto’s die we graag aangepast zouden zien, kan dit?

Jazeker, tot op zekere hoogte kunnen de 360 foto’s bewerkt worden. Ook hier geldt dat geen uitdaging voor ons te gek is.

Wat krijgen wij van het ontwerp te zien voordat de tour online wordt gezet?

Er zal eerst een conceptversie van de virtuele tour worden gebouwd. Deze kan vervolgens beoordeeld worden via een tijdelijke test URL. Na goedkeuring van dit voorstel gaan zij aan de slag met de rest van de interface, denk hierbij aan de pop-up, het menu, eventueel plattegrond of de player van een video.

Wij willen een virtuele tour in meerdere talen, worden de ontwerpen dan ook in meerdere talen opgemaakt?

Dit is zeker mogelijk.

Techniek

Welke technieken worden gebruikt in een virtuele tour?

Onze tours worden ontwikkeld met de nieuwste technieken, denk hierbij aan Javascript, CSS3 en Html5. Vanzelfsprekend werken onze tours in de meest voorkomende browsers. Wil je er zeker van zijn dat de tour werkt in een door jouw gebruikte browser, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Het spreekt voor zich dat wij geen ondersteuning kunnen verlenen op browsers die door de eigen ontwikkelaar niet meer geüpdatet worden.

Kost een virtuele tour veel dataverkeer?

Nee, een virtuele tour belast het dataverkeer minimaal omdat er alleen iets ingeladen wordt zodra dit nodig is.

Kunnen jullie de virtuele tour op mijn website plaatsen?

Na oplevering van de tour kun je via ons klantenportal de instructies volgen om de tour zelf online te zetten. Mocht je hier niet uitkomen of heb je sowieso liever dat wij dit doen, dan is dat uiteraard geen probleem. Wij helpen je hier graag mee.

Kunnen jullie ook mijn virtuele tour hosten?

Ja! Dit kan. Een virtuele tour heeft net als een website ruimte nodig op een server en moet via een domeinnaam worden bezocht. Bijvoorbeeld op www.uwdomeinnaam.nl/360-tour. Je kan kiezen om de tour zelf te gaan hosten of dit door ons te laten doen.

Werkt de virtuele tour op iedere computer?

Er zijn veel verschillende computers, resoluties en internetbrowsers. De virtuele tour is gemaakt met moderne technieken en zal werken op nieuwe internetbrowsers. De grote meerderheid van alle bezoekers werkt met moderne browsers, dus op verreweg de meeste computers werken onze tours perfect.

Kan ik een virtuele tour ook op een tablet of smartphone bekijken?

Jazeker. Omdat steeds meer mensen tours bekijken met hun smartphone of tablet maken we hier een speciale versie voor. Zo wordt op ieder apparaat de allerbeste beleving weergegeven. Ook kun je via een tablet of smartphone de tour bedienen d.m.v. je eigen bewegingen!